דיון
שם ועדה: ועדת כספים 21
תאריך ישיבה: 09.11.2020
תקציב להקמת מכללת אפקה החדשה ברח' לה גרדיה תל אביב
ישיבת ועדת כספים תל אביב יפו - 28
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: כספים
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נושא לדיון

תקציר

עיריית תל אביב-יפו )להלן: "העירייה"( הינה בעלת זכויות הבעלות במקרקעין ברח' מבצע קדש 38 תל אביב הידוע כחלקה 1276 בגוש 6625 עליו בנוי מבנה מכללת אפקה )להלן: "המקרקעין"(.

המקרקעין הוחכרו ע״י העירייה לעמותת אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב ע.ר. 580260164 )להלן: "מכללת אפקה"( בחוזה חכירה שנחתם ביום 26.07.2005 לתקופת חכירה שתסתיים ביום 28.02.2029 )להלן: "תקופת החכירה"(.

העירייה ומכללת אפקה הגיעו להסכמה כי נכון מבחינה אורבנית שהמכללה תעבור לאזור מזרח העיר ובכך תחזק את המערך האקדמי תוך פריסה נכונה של מוסדות החינוך בתל אביב-יפו.

לצורך האמור אותרה קרקע ביעוד מכללות שבבעלות רשות מקרקע ישראל )להלן: "רמ"י"( ברח' לה גרדיה תל אביב במגרשים 1-8 בהתאם לתב"ע תא/1767ג )להלן: "התב"ע"( הידועים כחלקות 683-691 בגוש 6134 )להלן: "הקרקע"(.

המתווה המתגבש הוא שהעירייה תחכור מרמ"י בחכירה ראשית את הקרקע כאשר העירייה תחכיר את הקרקע בחכירה משנית למכללת אפקה.

הואיל ובדעת העירייה ומכללת אפקה לשתף פעולה לצורך הקמת מבנים לשימוש מכללת אפקה במגרשים 1-8 בתב"ע בשטח כולל של כ- 15,000 מ"ר שיבנו בשני שלבים, נקבע כי הצדדים ישתפו פעולה בדבר הפעולות והשגת המימון הנדרש להקמת הקמפוס למכללה, כאשר בשלב ראשון יוקמו 10,000 מ"ר ובשלב השני יוקמו 5,000 מ"ר )להלן: "המכללה החדשה"(.

בהתייחס לאמור ולאחר בדיקת הפרוגרמה נקבע אומדן ראשוני בסך של 100 מיליון ₪ להקמת השלב הראשון של המכללה החדשה, בשטח של 10,000 מ"ר בנוי בלבד )מתוך 15,000 מ"ר סה"כ(, כאשר העירייה תממן הקמה בסך של 60 מיליון ₪, הות"ת יממן עלות בסך של 30 מיליון ₪, ומכללת אפקה תממן את העלות בסך של 10 מיליון ₪.

הוסכם בין העירייה למכללת אפקה כי עם סיומה של הקמת השלב הראשון של המכללה החדשה, ולאחר שיחתם חוזה חכירה ראשי בין רמ"י לעירייה להחכרת המכללה החדשה, תבוטל החכירה במקרקעין אשר יוחזרו ע"י מכללת אפקה לעירייה, ימסר השלב הראשון של המכללה החדשה ותחל תקופת החכירה המשנית בהתאם להוראות חוזה חכירת המשנה.

חוות דעת שמאיות להערכת גובה דמי החכירה הראשית שעל העירייה לשלם לרמ"י וכן להערכת גובה דמי חכירת המשנה שעל מכללת אפקה לשלם לעירייה, יערכו בהתאמה ובמקביל לקידום התכנון.

מתווה ואופי ההתקשרות ומכלול העקרונות החוזיים שיערכו בדבר החכירה וחכירת המשנה בין כל הגורמים יובאו לאישור ועדות העירייה המוסמכות.

לצורך ההקמה של המכללה בשטח מתחם המכללות לה גרדיה הוסכם על הצדדים כי הרשות לפיתוח כלכלי תהייה הגורם שיתכנן ויבנה את המכללה, וכי הצדדים יעבירו את חלקם, לשיעורין, לרשות לפיתוח כלכלי בהתאם לדרישתה, מעת לעת, בכפוף לאישור תקציבי ואישור המוסדות המוסמכים של כל צד.

לפיכך ועל מנת שניתן יהיה להעריך טוב יותר את העלויות הסכימו העירייה והמכללה להקצות תקציב ראשוני לתכנון בסך של 5 מ' ₪ )כל צד יממן 2.5 מ' ₪(.

הוחלט לאשר:

1( עקרונות שיתוף הפעולה וחתימת חוזה עם המכללה כאמור לעיל.

2( כל הסכמי החכירה יובאו לאישור הועדות העירוניות המוסמכות.

3( תקציב תב"ר בסך 2.5 מיליון ש"ח לטובת תכנון ראשוני של מכללת אפקה ובמימון קרן מקרקעין.

4( התקשרות עם הרשות לפיתוח כלכלי לתכנון ולביצוע הפרויקט.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
2
חסר
קשת שולה,גלעדי ארנון
אושר