דיון
שם ועדה: ועדת הנהלה 21
תאריך ישיבה: 18.03.2019
תקציב מגדרי
ישיבת ועדת הנהלה תל אביב יפו -1
יוזם: ברנד פרנק ציפי
קטגוריה:
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דווח ועדכון

תקציר

גב׳ רוזנברג:

(הצגת הדברים מלווה במצגת) שלום לכולם. שמי נחמה רוזנברג, אני מנהלת מחלקת תכנון תקציבי באגף תקציבים וכלכלה.

התבקשתי להסביר על תקציב מגדרי בעיריית תל-אביב יפו.

נתחיל מה זה בכלל: תקציב מגדרי הוא למעשה כלי ניהולי. הוא כלי ניהולי שמטמיע את הממד מגדר בתהליך קבלת ההחלטות התקציביות וגם בביצוע בפועל של התכניות והפרויקטים, ואני אראה בהמשך מה עשינו בעיריית תל-אביב.

המטרה של התקציב המגדרי, כמו שציפי אמרה, היא לא לקדם דווקא שוויון אלא לקדם הוגנות. משום שהתקציב המגדרי בודק את הצרכים, ולפעמים הצרכים הם שונים ולכן גם התקציבים הנדרשים הם שונים, ולכן אנחנו מכוונים למונח שנקרא תקציב הוגן ולא תקציב שוויוני.

מצד שמאל על גבי השקף אנחנו רואים את הפריסה ב-2016 - של התקציב המגדרי במדינות ה- OECD, ישראל נמצאת במקום המכובד הירוק, כפי שאתם רואים, שהיא בתהליך- אם היא מבצעת ומיישמת את התקציב המגדרי.

חשוב לציין שהתקציב המגדרי מוטמע בתקציב המדינה. בשנת 2013 מונתה וועדה לבחינה מגדרית ברשות הגב׳ יעל מבורך מאגף התקציבים באוצר והיא המליצה להטמיע את התקציב המגדרי בתקציב המדינה. החלטת ממשלה שנה לאחר מכן- חייבה את כל משרדי הממשלה להכניס את התקציב המגדרי לתוך תקציב המדינה. זה מיושם. בכל שנה ושנה יש פרק ספציפי, קוראים לו פרק ו׳, אם מישהו מעוניין להסתכל-זה מאוד מעניין, בכל ספר תקציב של משרד ממשלתי, שם מפרטים את התכניות, את הפילוחים, את הנושאים שהם בוחנים מידי שנה בשנה, ואפשר ללמוד מזה הרבה.

בעיריית תל-אביב התקציב המגדרי החל כיוזמה של יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה - הגב׳ רות סופר. זה חלק מהתפיסה המגדרית שהיא הובילה ביחידות העירוניות הרבה שנים, ואפשר להגיד שאחת מנקודות המפנה היו PILOT שהיא עשתה בתקציב של המרכז הגאה, שהוכיח שיש צרכים שונים וצריך תקציבים שונים. הנושא הזה עלה לדיון בראשות מנכ״ל, התקבלו החלטות אופרטיביות. ולאחר מכן, מרגע שהייתה מה שנקרא, הצלחה-אפשר לקרוא לזה, הגיע הגיוס של המינהל הכספי בראשית הגזבר. הגב׳ רות סופר נפגשה עם הגזבר, נפגשה עם מנהל אגף תקציבים וכלכלה, ולמעשה גם אנחנו התגייסנו.....

 
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
3
חסר
גלעדי ארנון,גורן חיים,אריאלי חן
דוח ועדכון