דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 25.01.2021
דברי ראש העירייה
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 36
יוזם: חולדאי רון
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: דבר ראש העיר

תקציר

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

שלום לכולם!

המשקפיים שלי נשארו שם.

כבוד היו"ר, חברי מועצה נכבדים, ערב טוב לכולם.

קודם כל אני מבשר לכם בשורה משמחת, היום-יום שני- אני מחוסן חיסון שני שבועיים. אז,

מר לדיאנסקי:

אפשר להתנשק?

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

יו"ר המועצה, חברות וחברי מועצה נכבדים:

הנושא של מאבק בקורונה - מרכז חיסונים בכיכר רבין:

בישיבת המועצה האחרונה בחודש דצמבר דיווחתי כאן על 1,200 חולים פעילים בעיר. כיום, חרף הסגר, המספר הוא כמעט 2,000 חולים.

על רקע אוזלת היד הממשלתית בטיפול במשבר, אנחנו ממשיכים במדיניות העירונית של נטילת יוזמה וגילוי אחריות לאומית אמיתית. עד כה הקמנו משל"ט ומרכז מחקר אפידמיולוגי, פרסמנו מתווי הפעלה וחזרה לשגרה, הפעלנו מתחמי בדיקות וכעת הצטרף לכל אלו מרכז חיסונים ענק, לצד מתחם הבדיקות הפעיל בכיכר רבין. המרכז הוקם לפני כחודש, בשיתוף עם בית החולים איכילוב.

אוהל החיסונים כולל 20 עמדות חיסון המתופעלות על ידי הצוות הסיעודי של בית החולים ומאפשר, בקיבולת מקסימלית, של 10,000 מתחסנים ביום. אלא שבחלוף ארבעת ימי פעילות, עקב החלטה שהיתה ראויה ונכונה לשעתה, לאפשר גם לצוותי החינוך וההוראה להתחסן -

החליט משרד הבריאות "להעניש" את העיר תל אביב-יפו כולה ולעצור את מפעל ההתחסנות העירוני. בימים שהושבת המרכז מטעמים פוליטיים יכלו להתחסן בו מעל 100,000 אזרחים ואזרחיות.

וכמובן שיומיים לאחר מכן החליטה הממשלה ללכת בעקבותינו ולהורות לחסן את כלל צוותי החינוך וההוראה.

פעילות מערכת החינוך בימי הסגר:

השירות הפסיכולוגי החינוכי עבד באופן שוטף עם צוותי החינוך; ערך גם הרצאות ומפגשים פרטניים עם הורים; קיים היערכות לסיכון אובדני בגילאים שונים וסיוע במקרי חירום; ובפן הלימודי נתן אבחונים להתאמת מענים לילדים עם קשיים לימודיים, ותאמינו לי שיש הרבה כאלה.

במוסדות החינוך שודרגו תשתיות התקשורת לטובת שיפור תנאי הלמידה מרחוק; נרכש מיחשוב לבתי ספר ולמשפחות שזקוקות לכך; והוקם מוקד תמיכה ייעודי לבתי ספר.

מרכז שירות חינוך המשיך לפעול כרגיל וסיפק הרצאות על הורות בזמן קורונה, קבוצות ייעודיות להורים וסדנאות לצוותים.

בהיבט של רווחה חינוכית חנכנו מרכזי למידה -"פל״א" בשלושה בתי ספר חרדיים בעיר. במרכזים האלה יסופקו לימודי אנגלית ומתימטיקה במטרה לצמצם פערים ולאפשר השתלבות מקצועית בעתיד. בנוסף, תכניות ומרכזים לסיוע רגשי המשיכו לפעול כרגיל למרות הסגר, והחשיבות שלהם היום, בימים האלה, היא פשוט, פשוט קשה לתאר עד כמה הדברים האלה חשובים בעניין של התמיכה הרגשית.

כעת נמשכת ההיערכות ל"יום שאחרי" בכלל מערכת החינוך. בוצע, כאמור, מבצע התחסנות לצוותי ההוראה , ומתקיימים מפגשים עם מנהלות ומנהלי בתי הספר והנהגות הורים בנושא ניצול הניסיון של השנה החולפת לטובת התייעלות והטמעת למידה גמישה יותר. אנחנו משתפרים בנושא, זה לוקח זמן אבל בהחלט משתפרים.

רווחה ושירותים חברתיים

זה אחד האתגרים שהציבה בפנינו הקורונה ביתר שאת והנושא של הפחתת הבדידות, בדגש על קשישים, המשכנו לפעול, והמשיכו לפעול כסדרן המסגרות לאזרחים הוותיקים.

בוצעו ועדיין מבוצעות שיחות טלפון לאזרחים הוותיקים באמצעות עובדים סוציאליים ומעל 150 מתנדבים. הם תוגברו ב-7 רכזי מענים חדשים שתפקידם לסייע למחלקות בשמירה על קשר קבוע עם התושבים הוותיקים.

ופה אני, אשתף אתכם פשוט באירוע שקרה לי באופן אישי. השבוע, לפני שבוע התראיינתי ברדיו חיפה. המראיינת ביקשה, המראיינת, שהיא חיפאית אבל אמה בתל-אביב, הביעה את הערכתה על כך שאמה , שגרה בתל-אביב, מקבלת כבר חודשים רבים מידי שבוע טלפון מנציג העירייה ששואל לשלומה ומציע את הסיוע. זה מה שנקרא הערכה מרחוק לפעילותנו.

גם המסגרות לאנשים בעלי מוגבלויות ממשיכות לפעול במהלך הסגר וזו הקלה משמעותית לתושבים ולמשפחות הרלוונטיות. גם עמם אנו מקיימים שיחות טלפון ומוצע סיוע למי שנזקק לכך.

סיוע לעסקים, נושא שהוא חשוב בצורה בלתי רגילה, ולדאבוני לא מתקיים ולא מבוצע כראוי בחלוקת הכספים כפי שמתבצעת. אבל בחודש האחרון המשכנו לקיים מיזמים יצירתיים לתמיכה בעסקים מקומיים: מועדון דיגיתל הציע קופסאות של עסקים מקומיים מלוות בהפעלות דיגיטליות וכן ערכנו שני קמפיינים לתמיכה בעסקים - הראשון לעידוד משלוחים מעסקים מקומיים בתקופת הסגר; והשני קמפיין בו עסקים קטנים הציעו את מרכולתם.

ועכשיו אני מגיע לאחד הדברים שהם מפורסמים, אבל פשוט- אותי זה מרגש שאנחנו הגענו אליו מפני שעסקתי בו ממש בשנה הראשונה לכהונתי כראש עירייה לפני 22 שנה, זה הנושא של רה- פרצלציה בשכונת התקווה.

כי בשעה טובה השלמנו את הפקדת תכניות האיחוד והחלוקה בשכונת התקווה. עד היום סבלה השכונה מרישום בעלויות בשיטת "מושע" שמנעה ביצוע פעולות בסיסיות- מכירת נכסים, נטילת משכנתאות, הוצאת היתרים. מהלך הסדרת הבעלות הזה היה כרוך בהרבה שנים ובהשקעה של 50 מיליון ₪, זה כדי להבין במה כרוך הדבר הזה כדי להגיע למציאות שבה לאנשים יש את רכושם, הם יכולים לתכנן עליו, הם יכולים לבנות אותו, הם יכולים למכור אותו, והוא מהווה בשורה של צדק חברתי של צמצום פערים וחיזוק הקהילה המקומית. זהו שלב משמעותי במהפכה שמתרחשת בשכונה באמצעות תוכנית רבת-שנים שאנחנו עובדים עליה, שכללה וכוללת השקעות גדולות בתשתיות, תיעדוף בשירותי חינוך ותרבות, שדרוג כולל של "בית דני" ושוק התקווה, בניית הרכבת הקלה ועוד.

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל. החודש פתחנו לכלל הציבור את ההרשמה להגרלה של 33 יחידות דיור נוספות בפרויקט "שוק העלייה- בית המורה"

בשכונת פלורנטין. היחידות הללו מצטרפות ל-37 יחידות דיור שהוגרלו בסבב הראשון, אליו הורשו לגשת מורות ומורים בלבד.

פרויקט "שוק העלייה" כולל 164 דירות, מתוכן 70 מיועדות לדיור בר השגה, וגינה ציבורית גדולה; קאנטרי קהילתי עם בריכות שחייה ומכון כושר שנמצא בהקמה; כ- 600 מ"ר בקומת הקרקע שישמשו למסחר וחניון ציבורי רחב ידיים.

אגב שולה, שולה. בשתי מועצות דיברת על שטח סגור בפרויקט הזה. אבל מאחר ואת מטיילת כנראה בשכונה אני יודע שכבר ראית שאין יותר גדרות והשטח פתוח לרווחה לכלל הציבור.

גבי קשת:

זה אחלה שטח.

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

לשימושו של כלל הציבור.

שולה, תגידי כל הכבוד.

גבי קשת:

סחתיין, זה המקום היחידי שאני רואה שם ילדות וילדים ממגוון הקהילות, שמשחקים ביחד.

מר ספיר:

שמשחקות.

מר רון חולדאי-ראש העירייה:

אז מה זה אומר? שצריך להאמין , צריך להאמין שמתקדמים,

...
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
6
חסר
חיים משה,זבולון אלחנן,בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אבו שחאדה עבד,ברנד פרנק ציפי
דוח ועדכון