דיון
שם ועדה: מועצת העיר 21 תל אביב יפו
תאריך ישיבה: 25.01.2021
נאום מהמקום
ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו - 36
יוזם: בדראן אמיר
קטגוריה: רשות כללי
תקציב לאישור: ש'ח
סוג דיון: נאום מהמקום

תקציר

מר בדראן:

כן, אדוני יו"ר המועצה, אדוני ראש העירייה, חברי הנכבדים, חברי וחברותי.

אני רוצה לדבר על , על הרצח שקרה אתמול ביפו. רצח מזעזע של בחור בן 40, ביחד אתו נורה עוד צעיר נוסף. מוחמד אבו ניג'ם הוא שקיפח את נפשו, הוא נהרג אחרי מספר שעות. בחור, איש ציבור, מנהיג מקומי, רואה חשבון במקצוע, חבר. ואני רוצה להביע תנחומים מכאן למשפחה ,

ביפו בכלל, ולציבור בחברה הערבית שפוקד אותו גל של אלימות ושל רציחות, כשאף אחד לא נוקף אצבע בעניין הזה בשביל לפתור את הסיפור הזה.

תראו, מהממשלה הנוכחית כבר אין תקווה, אין תקנה.

אני אומר את הדברים האלה כאן כי בדקות אלה ממש מוטמנת גופתו של מוחמד אבו ניג'ם, שיירה מאוד גדולה של אנשים שמבחינתם זה לא הרצח, לא הראשון ולא אחרון, ואם אנחנו כעירייה, כהנהלת העירייה לא ננסה לעשות איזשהו משהו בנדון, כי יפו היא עיר כמו שתל-אביב

היא עיר, כמו שאנחנו אחראים על תל אביב אנחנו אחראים גם על יפו, והחברה הערבית זועקת שמישהו ינסה להציל אותה, שיתייחס אליה. אין תקווה מהמשטרה. כרגע המשטרה לא יודעת לתת מענה, והטיפול שלנו כעירייה עד היום, עד כמה שהיה מלא כוונות טובות, מנחם אני רוצה להתייחס למה שאנחנו מתכוונים לעשות או מנסים לעשות במסגרת חוסן ציבורי ליפו, אבל חברים זה לא, במבחן התוצאה זה לא נותן כלום, לצערי אני אומר את זה.

והגיע הזמן שאם הממשלה, אדוני ראש העיר, שאתה יודע לקחת דברים ולהוביל אותם ולתת דוגמא, לאחרונה גם בעניין התרבות שהובלת קו מסוים ואחר כך הממשלה יישרה קו אולי, אני מאוד אשמח אם גם כאן הטיפול ביפו, בחברה הערבית, באלימות, בחוסר הבטחון הציבורי, האישי, גם כאן תהיה סוג של מגדלור ותביא בשורה. כי כרגע מה שנעשה לא מספיק, במבחן התוצאה הוא איום ונורא. ואני לא מדבר על להוסיף עוד כסף, אני לא מדבר על לתגבר את הכוחות המשטרתיים, אני מדבר על משהו שיאפשר לבנות איזשהו משהו מערכתי שיתן טיפול. אני יודע שזה לא זבנג וגמרנו, אבל כרגע צריך לתת אופק, צריך לתת מדיניות, צריך לתת איזשהו סוג של סדר עדיפות לעניין הזה, כי כרגע זה ממש לא בסדר העדיפות הראשון, ואנשים מתים, אנשים נרצחים.

אני קורא להנהלת העירייה לקחת את זה באמת ולשים את זה על ראש סדר העדיפויות, מעל לכל, ולנסות לטפל בזה, גם אם זה לא משהו שהוא רק עירוני.
0 נמנע
0 נגד
0 בעד
6
חסר
חיים משה,זבולון אלחנן,בנישו ויצמן יניב,אקרמן אייל,אבו שחאדה עבד,ברנד פרנק ציפי
דוח ועדכון